XV Edición 2019     |     Información     |     Avisos

Lara Fernández Ponce

Dúo de Pianos, Piano Cuatro Manos

HELENA POGGIO

Nacida en Madrid, se formó en la Escuela Superior de Música Reina Sofía bajo la dirección de Frans Helmerson y amplió sus estudios en Indiana University y la Juilliard School de Nueva York. Galardonada en diversos concursos nacionales e internacionales ha actuado en Europa y Estados Unidos y ha grabado para Radio Clásica (RNE). La música de cámara siempre ha sido su pasión y cree firmemente que es una de las maneras más poderosas de comunicar, aprender y compartir la música ya sea con el público, con otros artistas o entre profesores y alumnos. Sus profesores R.Schmidt, W.Levin y H.Beyerle han influido profundamente en su modo de entender la música. Como miembro del Cuarteto Quiroga realiza conciertos regularmente por toda Europa, los Estados Unidos y America del Sur y ha grabado cinco discos que han obtenido el aplauso de la crítica internacional especializada. El Cuarteto Quiroga está considerado una de las agrupaciones más dinámicas, audaces y renovadoras de la nueva generación europea.

Ha sido miembro del jurado del Concurso Internacional de Cuartetos de Cuerda de Bordeaux así como del Concurso Permanente de Juventudes Musicales de España. Actualmente ocupa la Cátedra de Música de Cámara en el Conservatorio Superior de Música de Aragón y es profesora en el Curso Internacional de Música de Llanes.

Born in Madrid, Helena Poggio studied at the Escuela Superior de Música Reina Sofía under the direction of Frans Helmerson. She later continued her studies in the USA at Indiana University and at the Juilliard School in New York. She has attended master classes with N.Shakovskaya, D. Geringas, B. Greenhouse, J. Starker and B. Pergamenschikov among others. Helena has been awarded prizes at various national and international competitions in Spain, Portugal and the USA and has been recorded for Spanish National Radio. As an orchestra member she has worked with conductors such as J.Levine, K.Masur, L.Maazel, Z.Metha or Sir Colin Davis in various orchestras.

Helena has always been passionate about chamber music and strongly believes it is one of the best ways to learn, develop and share music with colleagues, students and audiences. Her chamber music teachers R. Schmidt, W. Levin and H. Beyerle have profoundly influenced and shaped her way of understanding music.

As a member of the Cuarteto Quiroga since the beginning of their studies, she has won prizes at several of the most prestigious intenational competitions for String Quartet as well as the Spanish Radio Culture Prize "Ojo Crítico". The Cuarteto Quiroga tours regularly across Europe, the USA and South America and has released four CD titles (Cobra Records, Harmonia Mundi) with unanimous applause from critics and audiences. It is considered one of the most dynamic, bold and important quartets of Europe's newest generation.

Fulbright scholar Helena enjoys teaching chamber music as much as performing with the Cuarteto Quiroga. She currently has a post at the Conservatorio Superior de Música de Aragón and at the International Summer Course of Llanes (Asturias). She has been a jury member of the Bordeaux Intenational String Quartet Competition as well as the spanish "Juventudes Musicales" Competition.